vineri, 19 noiembrie 2010

În teorie şi deloc în practică… Făgăraş – oraşul cu 3 variante ocolitoare

·        Ministerul Transporturilor încurcă iţele la Făgăraş rău de tot. Nu este de acord cu centura de pe malul Oltului şi propune alte două variante ocolitoare care, din cauza costurilor, nu vor ajunge să se realizeze niciodată.
·        Pentru prima dată s-a luat în discuţie ca centura să ocolească şi satul Hurez

Ministerul Transporturilor a selectat în urma unei licitaţii o firmă care să se ocupe de viitoare centură a Făgăraşului. Societatea este britanică şi ţine morţiş să nu construiască centura de pe malul Oltului. Cu acordul Ministerului a propus nişte variante cu şanse nule de realizare.
,,Ministerul Transporturilor cu ceva vreme în urmă a scos la licitaţie un studiu de fezabilitate pentru ocolirea Făgăraşului cu o şosea de centură. Zilele acestea am avut o întîlnire cu firma care a cîştigat licitaţia şi am stat de vorbă cu specialiştii de acolo… din păcate nu ne prea punem de acord, în sensul că eu în calitate de primar al oraşului susţin în continuare că cea mai bună variantă de ocolire a municipiului este centura de pe malul Oltului, care este realizată în proporţie de 50%, urmînd să se mai facă doar investiţia în structura drumului şi covorul asfaltic ulterior. În schimb firma care a cîştigat licitaţia ne propune alte două variante, pe care eu nu le agreez. Înţeleg că tehnic, specialiştii respectivi au un cuvînt de spus… Una ar urma să ocolească Făgăraşul şi Hurezul cu intrare prin Rîuşor şi cu ieşire între Beclean şi Dridif, iar cealaltă ar fi între Făgăraş şi cartierul Combinat’’, a precizat Sorin Mănduc.
Firma care a cîştigat licitaţia pentru executarea studiului de fezabilitate este una britanică şi se pare că agreează varianta potrivit căreia centura va ocoli şi Făgăraşul şi Hurezul în acelaşi timp, avînd drept motivaţie faptul că centura deja existentă taie oraşul în două (cartierul Galaţi este socotit parte integrantă a oraşului), iar cealaltă variantă de asemenea taie oraşul întrucît şi Combinatul este cartier al Făgăraşului.

Două variante nu au şanse de execuţie în următorii ani
Cele două variante mai noi - oricare din ele ar fi aleasă - necesită o durată de
proiectare şi de execuţie mult mai mare, dar şi costuri mai ridicate. Centura de pe malul Oltului este gata pe jumătate, are studiu de fezabilitate şi are şi proiect tehnic. Din păcate nu autorităţile din Făgăraş sunt cele care decid ce centură va avea Făgăraşul, ci – culmea – Ministerul Transporturilor! Şoseaua de centură de pe malul Oltului a intrat în proprietatea Ministerului Transporturilor pe vremea cînd Miron Mitrea era Ministrul Transporturilor. Aşa că Ministerul fiind proprietar ,,cu acte-n regulă’’ pe ea poate hotărî fără părerea administraţiei locale. Dacă ar fi aleasă această varinată, Făgăraşul ar avea şansa să aibă ocolitoare în următorii ani. În caz contrar, nimeni nu stie cînd va ajunge la finalitate o altă centură care porneşte de la zero! (C. Cornilă)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu